Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

2007 SOLO NATIONAL GALLERY CANADA

PASCAL GRANDMAISON

MUSÉE DES BEAUX-ARTS DU CANADA  2007

Exposition itinérante du musée d'art contemporain de Montreal

Cette présentation constitue la première exposition individuelle du travail de Pascal Grandmaison dans un musée. L’exposition comprend une vingtaine d’œuvres, des photographies tirées de cinq séries et trois films, dont plusieurs pièces récentes et inédites (photos : Ouverture et Upside Landet films : Air et Diamant, toutes de 2006). Un parcours rigoureux et extrêmement soigné conduit le visiteur des séries photographiques Waiting Photography (2003) et Verre (2004-2005) à la troublante installation Air (2006, film super 16 transféré sur support numérique) projetant l’image d’un corps allongé filmé de très près. Le mouvement respiratoire modifie la luminosité du lieu, faisant apparaître et disparaître le fond blanc de l’image. Le film est projeté sur un socle écran placé dans un espace restreint dont le plafond est abaissé et le plancher surélevé.

This presentation is Grandmaison’s first solo museum exhibition. It contains nearly twenty works: photographs from five different series and three films, including some recent pieces not previously shown (the photographs Ouverture and Upside Land, and the films Air and Diamant, all from 2006). A carefully laid-out circuit leads the visitor from the photographic series Waiting Photography(2003) and Verre (2004-2005) to the disconcerting installation Air (2006, Super 16-mm film transferred to digital medium), which shows the image of a stretched-out body filmed from very close up. The breathing movement alters the brightness by making the white background of the image repeatedly move in and out of view. The film is projected on a free-standing screen set in a confined space with a low ceiling and a raised floor.

 

Commissaire(s) :

Pierre Landry

 

ARTICLES

 

VOIR